Veelgestelde vragen

Lees hier de veelgestelde vragen

Hoe schaf ik een boek aan via de website?

Een boek is gemakkelijk te bestellen via de website door naar de pagina van het gewenste boek te navigeren en het daar aan het winkelmandje toe te voegen. Dat doet u door op ‘Bestel dit boek’ te klikken. Hierna komt u terecht op een pagina waar u uw naam en adres invult. We maken gebruik van een systeem met een adressenbestand, u hoeft dus slechts uw postcode en huisnummer in te voeren. Het systeem genereert dan automatisch uw straatnaam en woonplaats. Dit is het adres dat op de factuur komt te staan; als u het boek of de boeken op een ander adres wil laten leveren, vinkt u het vakje ‘Bezorgen op een ander adres’ aan en vult u daar uw aflevergegevens in.

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Via de website kunt u kiezen voor een betaling met iDeal of met een CreditCard.

Als u ervoor kiest uw betaling te voldoen met iDeal, kiest u uw bank en klikt u na de algemene voorwaarden te hebben geaccepteerd op ‘Bevestig en betaal’. U wordt dan automatisch naar de betaalpagina van uw bank geleid, waar u volgens de online procedures van uw bank uw bestelling kunt afronden.

Als u ervoor kiest uw betaling te voldoen met een CreditCard, kiest u uw type kaart (MasterCard of VISA). Ook in dit geval wordt u automatisch naar de betaalpagina van uw kaart geleid. Hier vult u de gegevens zoals vermeld op de CreditCard in (naam, kaartnummer, vervaldatum en verificatiecode) en bevestigt u uw betaling.

Wat zijn de verzendkosten?

  • Bestellingen van minder dan 20 euro in Nederland en België kosten 2,50 euro om te bezorgen.
  • Bestellingen in Nederland en België boven de 20 euro zijn gratis.
  • Voor bestellingen binnen Europa betaalt u 25 euro verzendkosten, ongeacht het aantal boeken dat u bestelt.
  • Voor bestellingen buiten Europa betaalt u 35 euro verzendkosten, ongeacht het aantal boeken dat u bestelt.

Hoelang duurt het voor een boek geleverd wordt?

Bestellingen worden indien voorradig binnen een week geleverd (of zo spoedig mogelijk na verschijning). Door omstandigheden (bijvoorbeeld: tijdelijk uit voorraad) kan het zijn dat het door u bestelde product niet binnen deze termijn geleverd kan worden. Er gelden afwijkende levertijden voor het verzenden naar het buitenland.

Let ook op of het boek dat u bestelt al verschenen en dus beschikbaar is. Als er op de bestelpagina van het boek ‘Reserveer dit boek’ staat in plaats van ‘Bestel dit boek’, kijk dan wat de publicatiedatum is die op dezelfde pagina vermeld wordt. U kunt ervan uitgaan dat u het boek enige tijd na deze publicatiedatum zult ontvangen, onder voorbehoud van wijzigingen van publicatiedata.

Kan ik een boek reserveren als het nog niet verschenen is?

Ja, dat kan. Boeken worden meestal enige tijd voordat ze verschijnen al op de website gepubliceerd. U kunt het boek dan ‘reserveren’ in plaats van ‘bestellen’. In dit geval betaalt u alvast voor het boek en wordt het automatisch geleverd wanneer het verschijnt. Als u vragen heeft over wanneer dit zal gebeuren, bekijk dan de publicatiedatum op de pagina van het betreffende boek.

Mijn bestelling komt maar niet binnen. Wat nu?

Meestal ontvangt u uw bestelling binnen een week. Hebt u een bestelling geplaatst vanuit het buitenland? Dan kan het langer duren. Is het boek dat u bestelde nog niet verschenen? Ook dan kan het langer duren. Als u een leverbaar boek besteld hebt en u vermoedt dat er iets mis is gegaan met de bestelling, kunt u een mail sturen naar verkoop@walburgpers.nl. Voeg om het proces te bespoedigen alstublieft uw factuur toe aan uw mail.

Ik wil graag een eboek kopen. Hoe werkt dat?

Ook via onze website kunt u een eboek kopen. Om een eboek te kunnen downloaden nadat u het op de website van Walburg Pers heeft besteld, is het programma Adobe Digital Editions nodig. Dat kunt u hier downloaden: www.adobe.com/nl/solutions/ebook/digital-editions/download.html. Let op: het is belangrijk om eerst dit programma te installeren voordat u het eboek downloadt.

Om eboeken te lezen met Adobe Digital Editions neemt u de volgende stappen

  • Installeer de Adobe Digital Editions-app.
  • Log in met uw Adobe-ID. Heeft u dit nog niet, dan kunt u die in de app aanmaken.
  • Klik dan op de downloadlink die u per mail van AUP ontving. U ontvangt dan een vergunning in de vorm van een .acsm-bestand. Let op! U kunt deze link maar één keer gebruiken.
  • Adobe Digital Editions zal uw licentie verifiëren en vervolgens het boek in ePub- of PDF-formaat downloaden.
  • U kunt nu gaan lezen.

Let op: het aangeschafte boek zal dus na aankoop niet automatisch op uw e-reader verschijnen, zoals het geval is bij sommige andere webwinkels. Als u vermoedt geen gebruik te kunnen maken van Adobe Digital Editions omdat u normaal gesproken eboeken downloadt via bijvoorbeeld Libris of Bol.com, raden we u aan onze eboeken op te zoeken via deze platforms.

Ik heb de hierboven beschreven stappen uitgevoerd. Het lukt me alsnog niet om mijn eboek te downloaden.

Als het u na het uitvoeren van de hierboven beschreven stappen niet lukt om uw eboek te openen, stuur dan een mail naar verkoop@walburgpers.nl. Stuur bij voorkeur uw factuur mee, dit bespoedigt de hulp die we hopelijk kunnen bieden.

Kan ik boeken bestellen als ik niet in Nederland woon?

Ja, dat kan. Let wel op de verzendkosten: buiten Nederland maar in Europa kost het 25 euro om een bestelling te laten leveren. Buiten Europa kost het 35 euro om boeken te laten leveren. Dit is onafhankelijk van het aantal boeken dat u bestelt. Let ook op de levertijd: deze is langer dan wanneer u binnen Nederland boeken bestelt.

Ik heb een boek per ongeluk twee keer besteld. Kan ik het ruilen of retourneren?

Dit is helaas niet mogelijk. Let dus goed op hoeveel artikelen u afrekent! Mocht u hier vragen over hebben, mail dan naar verkoop@walburgpers.nl.

Ik ben ontevreden met mijn boek. Kan ik het ruilen?

Ook dit is helaas onmogelijk. We raden u wel aan een mail te sturen naar verkoop@walburgpers.nl met in deze mail de reden van uw ontevredenheid. Hopelijk kunnen we zo een passende oplossing vinden.

Er staat een fout in mijn boek. Wat moet ik doen?

Als het gaat over een inhoudelijke fout, dus een fout in de tekst, stuurt u dan alstublieft een mail naar info@walburgpers.nl. Als u vermoedt een misdruk ontvangen te hebben, kunt u mailen naar verkoop@walburgpers.nl. Een misdruk herkent u bijvoorbeeld aan ontbrekende pagina’s of pagina’s die verkeerd om gedrukt zijn. We raden u aan om een foto toe te voegen; zo kunnen we gemakkelijk meekijken en nadenken over een oplossing.

Ik heb een verkeerd boek ontvangen. Wat nu?

Mail in dit geval naar verkoop@walburgpers.nl en laat ons weten welk boek u verwacht had te ontvangen, en welk boek u daadwerkelijk ontving. Zo kunnen we bekijken of het bijvoorbeeld een inpakfout was van onze distributeur, of dat er iets anders mis is gegaan.

Ik wil een tekstfragment of beeld overnemen uit een boek, en wil graag informeren naar de rechten hiervan.

Alle vragen over rechten stuurt u naar rights@aup.nl. Vermeld alstublieft welk fragment/beeld u zou willen gebruiken, en waar u het voor nodig hebt.

Ik heb een andere klacht. Wat kan ik doen?

Als de antwoorden hierboven uw vragen niet hebben beantwoord, raden wij u aan een mail te sturen naar verkoop@walburgpers.nl.